Звіт про роботу відділу запобігання корупції та взаємодії з правоохоронними органами Кам’янської міської ради за II квартал 2023 року (з урахуванням воєнного часу)
1. Аналітична робота
У звітному періоді здійснювався аналіз виконання виконавчими органами міської ради та правоохоронними органами міста розпорядчих документів голови Дніпропетровської ОДА, міського голови, а також рішень міської ради та її виконавчого комітету.
За результатами проведеного аналізу підготовлено узагальнені інформації до облдержадміністрації на виконання:
рішення Дніпропетровської обласної ради від 25.03.2016 №30-3/VII «Про регіональну Програму забезпечення громадського порядку та громадської безпеки на території Дніпропетровської області на період до 2020 року» (зі змінами);
розпорядження голови Дніпропетровської обласної державної адміністрації від 25.01.2022 №Р-32/0/3-22 «Про план заходів щодо реалізації Концепції боротьби з тероризмом на території Дніпропетровської області».
Відповідно до Закону України «Про звернення громадян» на розгляд відділу надійшло 11 звернень громадян.
Підготовлено 3 проєкти рішень міської ради:
від 12.05.2023 № 947-33/VIII «Про затвердження Програми організації та проведення суспільно корисних робіт для порушників, на яких судом накладено адміністративне стягнення на 2023–2025 роки»;
від 12.05.2023 № 1052-33/VIII «Про внесення змін до рішення міської ради від 22.12.2021 №481-14/VIII зі змінами»;
від 16.06.2023 №1109-35/VIII «Про внесення змін до рішення міської ради від 22.12.2021 №481-14/VIII зі змінами».
Підготовлено 82 проєкта розпорядження, з них 80 про врегулювання конфлікту інтересів.
2. Методична робота
Проводилась методична та роз’яснювальна робота щодо забезпечення дотримання посадовими особами антикорупційного законодавства, у тому числі в умовах воєнного стану. Заповнення посадовими особами виконавчих органів міської ради, керівниками комунальних підприємств, установ, організацій міста декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.
За звітний період надано понад 22 консультації.
Керівникам виконавчих органів міської ради та підприємств, установ, закладів, засновником яких є міська рада направлено:
інформацію щодо налагодження взаємодії між системою закупівель Prozorro та Єдиним державним реєстром осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення;
оновлені роз’яснення НАЗК щодо правового статусу викривача.
Керівникам виконавчих органів міської ради проінформовано про необхідність виявлення корупціогенних факторів в проєктах рішень міської ради та виконавчого комітету. Направлено роз’яснювальні матеріали.
3. Організаційна робота
Відділ веде 5 окремих розділів на офіційному вебсайті міської ради під назвою: «Відділ запобігання корупції та взаємодії з правоохоронними органами», «Я маю право», «Запобігання проявам корупції», «Громадські формування з охорони громадського порядку», «Центри пробації» в яких розміщено соціально важливу інформація для громадян. Поступово розділи наповнюються новою інформацією.
На офіційному вебсайті міської ради в розділі «Новини» розміщувалась актуальна інформація, яка стосувалась напряму роботи відділу.
Забезпечено координацію діяльності виконавчих органів міської ради щодо сприяння правоохоронним органам міста з питання організації та забезпечення охорони громадського порядку під час проведення масових заходів різних напрямків, з урахуванням Закону України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні», Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб» з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, у тому числі за участю працівників відділу. З цією метою до правоохоронних органів направлено 18 повідомлень. Завдяки попередньо вжитим профілактичним заходам грубих порушень публічної безпеки допущено не було.
Направлено 2 повідомлення про можливі порушення вимог Закону України «Про запобігання корупції» в частині врегулювання конфлікту інтересів до спеціально уповноважених суб’єктів у сфері корупції.
З метою недопущення порушень чинного законодавства, впорядкування роботи виконавчих та дорадчих органів міської ради, забезпечення виконання покладених на відділ повноважень були підготовлені та надані керівництву близько 50 доповідних записок, у тому числі щодо антикорупційного законодавства.
Підготовлено листи, інформації, телефонограми за напрямком роботи відділу до виконавчих органів міської ради та правоохоронних органів.
Взято участь у:
засіданнях виконавчого комітету Кам’янської міської ради;
засіданнях комісії із страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності в апараті та виконавчих органах без статусу юридичної особи Кам’янської міської ради;
засіданнях адміністративної комісії при виконавчому комітеті Кам’янської міської ради;
засіданнях громадської комісії з житлових питань;
засіданнях робочих груп з питань організації поховання загиблих воїнів внаслідок бойових дій при захисті території України від військової агресії російської федерації;
засіданнях робочої групи з громадської безпеки та соціальної згуртованості Кам’янської міської територіальної громади;
засіданнях робочої групи з питань погашення заборгованості та легалізації виплати заробітної плати й зайнятості населення у м.Кам’янському;
засіданнях комісії з питань, пов’язаних з найменуванням та перейменуванням вулиць, провулків, проспектів, бульварів, площ, сквері тощо, розташованих на території Кам’янської міської територіально громади та присвоєння їм імен (псевдонімів) фізичних осіб, ювілейних та святкових дат, назв і дат історичних подій;
засіданні міської комісії з питань евакуації;
організації забезпечення охорони публічного порядку та безпеки дорожнього руху під час поховань воїнів, які загинули внаслідок бойових дій при захисті території України від військової агресії Російської федерації за безпосередньої участі працівників відділу;
1 службовому розслідуванні;
курсі із відкритих даних для державних службовців обсягом 0.2 кредиту ЄКТС «Відкриті дані для державних службовців» (головний спеціаліст-юрисконсульт, отримано сертифікат);
інформаційній сесія «Питання управління корупційними ризиками» для антикорупційних уповноважених;
курсі підвищення кваліфікації «Онлайн-курс» «Візуй професійно» (головний спеціаліст-юрисконсульт, отримано сертифікат);
навчанні організованого Програмою розвитку ООН (ПРООН) в Україні в межає проекту «EU4Recovery – Розширення можливостей громад в Україні» «Community Policing підхід у залученні громадськості та поліції до відновлення та розвитку постраждалих громад Дніпропетровської області» (начальник відділу, отримано сертифікат);
онлайн курсі «Доброчесна державна служба» розробленого НАЗК спільно з НАДС (начальник відділу та головний спеціаліст-юрисконсульт, отримано сертифікат);
засіданні фахової мережі з питань відкритого урядування (головний спеціаліст-юрисконсульт).
На постійній основі здійснювались заходи з виявлення конфлікту інтересів.
На постійному контролі відділу (в межах повноважень) тримаються рекомендації Transparency International Україна щодо рейтингу нашого міста.
Здійснювалось візування розпоряджень (проєктів) з основної, адміністративної, господарської діяльності, кадрових питань (особового складу), рішень (проєктів) міської ради, виконавчого комітету міської ради.
З метою забезпечення умов для перемоги України у війні проти російської федерації, за вимогою НАЗК, здійснювався моніторинг даних з метою виявлення фактів колабораційної діяльності осіб, уповноважених на виконання функцій місцевого самоврядування, яка завжди здійснюється в умовах конфлікту інтересів.
Ведеться відповідний облік посадових осіб органів місцевого самоврядування, притягнутих до відповідальності за вчинення корупційних правопорушень або правопорушень, пов’язаних з корупцією.
Ведеться моніторинг Єдиного реєстру судових рішень щодо притягнення до відповідальності посадових осіб місцевого самоврядування, керівників комунальних підприємств, установ, організацій до відповідальності за вчинення корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення. За звітній період виявлено 2 постанови про притягнення до адміністративної відповідальності посадових осіб юридичних осіб публічного права за правопорушення пов’язані з корупцією.
Посадовими особами відділу постійно проводиться робота щодо вивчення законодавства України та нормативно-правових документів, які регламентують роботу відділу запобігання корупції та взаємодії з правоохоронними органами міської ради.
Згідно розпорядження від 02.06.2023 №33-госп, організовано проходження практики студенткою II курсу ДДУВС за напрямком роботи «Правоохоронна діяльність» з 05 до 30 червня 2023 року.
З метою забезпечення належної трудової дисципліни, недопущення фактів порушення вимог правил етичної поведінки, запобігання та протидії корупції, постійно зверталась увага посадових осіб відділу на дотримання ними Правил внутрішнього трудового розпорядку у виконавчих органах міської ради, вимог антикорупційного законодавства у тому числі й в умовах воєнного стану.
Начальник відділу запобігання
корупції та взаємодії з правоохоронними
органами міської ради Ігор ЛУШПАЙ