Комунальне підприємство «Парки Кам'янського»

опубліковано: 14 грудня 2021 оновлено: 14 серпня 2024

                                                                              Затверджено
розпорядженням міського голови
03.08.2021 №325-р (зі змінами)

                                                                                                                                       

Порядок
призначення керівників комунальних підприємств, закладів, установ Кам
янської міської ради
 

1. Загальні положення

1.1. Цей Порядок визначає процедуру призначення керівників комунальних підприємств, закладів, установ Кам’янської міської ради
(далі – Порядок).

 1.2. Дія цього Порядку поширюється на комунальні підприємства, заклади, установи Кам’янської міської ради у наступних сферах: житлово-комунального господарства, благоустрою, транспорту, надання соціальних, адміністративних та інформаційних послуг, молодіжної політики, фізичної культури та спорту, професійного розвитку педагогічних працівників, культури (тільки для комунального підприємства).

                                                                                          (пункт 1.2. зі змінами, внесеними розпорядженням  міського голови від 22.12.2021 №566-р)

1.3. Призначення на посади керівників підприємств, закладів, установ Кам’янської міської ради (далі – Керівник) здійснюється шляхом укладання контракту у випадках, прямо передбачених законодавством, або цим Порядком.

                                                                                                       (пункт 1.3. зі змінами, внесеними розпорядженням  міського від 22.12.2021 №566-р)

 1.4. Контракт відповідно до ст.21 Кодексу законів про працю України є особливою формою трудового договору, в якому строк його дії, права, обов’язки та відповідальність сторін, умови матеріального забезпечення і організації праці Керівника, умови розірвання можуть встановлюватись угодою сторін.

2. Укладання контракту та призначення Керівника

2.1. Призначення Керівника на посаду здійснюється міським головою шляхом укладання з ним контракту.

       На конкурсній основі відповідно до чинного законодавства України призначаються керівники таких комунальних підприємств, закладів та установ Кам’янської міської ради:

        - Комунального підприємства Кам’янської міської ради «Парки Кам’янського» (строком на п’ять років);

        - Комунального закладу «Центр надання соціальних послуг» Кам’янської міської ради (на строк, визначений контрактом);

        - Комунальної установи «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Кам’янської міської ради (без укладання контракту).

2.2. Подання про укладення контракту з Керівником та/або його призначення подається міському голові виконавчим органом міської ради, якому підпорядковано комунальне підприємство, заклад, установа, з обов’язковим погодженням із заступником міського голови з питань діяльності виконавчих органів міської ради відповідно до розподілу обов’язків.

2.3. У поданні зазначається прізвище, ім’я та по батькові кандидата на посаду, дата народження, громадянство, освіта, посада, яку він обіймає, рівень фахової та професійної підготовки, трудова діяльність, відомості про ділові та інші якості кандидата, пропозиції щодо строку дії контракту.

       До подання додаються:

       - особовий листок з обліку кадрів;

       - фотокартка розміром 4х6 см;

       - автобіографія;

       - копії документів про освіту, науковий ступінь, вчене звання;

       - копія документа про повну загальну середню освіту за умови, що такий документ підтверджує вивчення особою української мови як навчального предмета (дисципліни), або державного сертифіката про рівень володіння державною мовою, що видається Національною комісією зі стандартів державної мови;

       - копія паспорта громадянина України;

       - копія трудової книжки (у разі наявності) або відомості про трудову діяльність з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування;

       - копія військового квитка (для військовозобов’язаних).

      До призначення на посаду Керівника кандидат зобов’язаний подати в установленому Законом України «Про запобігання корупції» порядку декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий рік шляхом заповнення на офіційному вебсайті Національного агентства з питань запобігання корупції за визначеною формою (крім кандидатів на посади Керівників закладів та установ, які здійснюють основну діяльність у сфері соціального обслуговування населення, соціальної та професійної реабілітації інвалідів і дітей-інвалідів, фізичної культури та спорту).

       До подання додається розрахунок посадового окладу Керівника, що є додатком до контракту і є його невід’ємною частиною.

2.4. На підставі наданих документів та резолюції міського голови готується проєкт відповідного контракту за типовою формою згідно з додатками 2, 3, 4 до розпорядження.

2.5. Контракт укладається в письмовій формі у двох примірниках, що мають однакову юридичну силу, по одному для кожної із сторін.

2.6. Один примірник контракту обов’язково погоджується посадовими особами міської ради шляхом візування. Візи проставляються на зворотному боці останнього аркуша контракту. Візування здійснюється в такій послідовності:

       -  начальник відділу персоналу міської ради;

       -  начальник юридичного відділу міської ради;

       -  начальник відділу праці та соціально-трудових відносин;

       -  керівник   виконавчого   органу   міської   ради,   якому  підпорядковано комунальне підприємство, заклад або установа;

       - директор департаменту комунальної власності, земельних відносин та реєстрації речових прав на нерухоме майно міської ради;

       -  директор департаменту економічного розвитку міської ради;

       -  заступник міського голови з питань діяльності виконавчих органів міської ради відповідно до розподілу обов’язків.

       Розрахунок посадового окладу Керівника (додаток до контракту) підписується відповідальною особою комунального підприємства, закладу або установи та погоджується посадовими особами міської ради на зворотному боці останнього аркуша в такій послідовності:

        - начальник відділу праці та соціально-трудових відносин;

       - керівник виконавчого органу міської ради, якому підпорядковано комунальне підприємство, заклад або установа;

        - директор департаменту економічного розвитку міської ради;

        - заступник міського голови з питань діяльності виконавчих органів міської ради відповідно до розподілу обов’язків.

       Інший примірник контракту з додатком погодженню не підлягає.

2.7. Погодження контракту особами, зазначеними у пункті 2.6. цього Порядку, забезпечується відділом персоналу міської ради.

       Зауваження і пропозиції до проєкту контракту викладаються на окремому аркуші, про що на проєкті робиться відповідна відмітка.

2.8. Контракт є підставою для видання розпорядження міського голови про призначення Керівника на посаду з дня, встановленого у контракті за згодою сторін.

2.9. Погоджений проєкт контракту одночасно з проєктом розпорядження міського голови про призначення Керівника надається на підпис міському голові.

2.10. Проєкти контракту та розпорядження міського голови про призначення Керівника готує відділ персоналу міської ради. 

2.11. Кожна сторінка контракту нумерується. Контракт прошивається та завіряється печаткою відділу персоналу міської ради. Підпис міського голови на контракті скріплюється гербовою печаткою Кам’янської міської ради.

2.12. Контракт підлягає обов’язковій реєстрації в журналі реєстрації контрактів, строкових трудових договорів з керівниками комунальних підприємств, закладів та установ міста.

2.13. Контракт відповідно до статті 24 Кодексу законів про працю України укладається в письмовій формі у двох примірниках, що мають однакову юридичну силу. Один примірник контракту зберігається у відділі персоналу міської ради, другий примірник – у Керівника.

       Завірена належним чином копія контракту надається виконавчому органу міської ради, якому підпорядковано комунальне підприємство, заклад, установа та департаменту комунальної власності, земельних відносин та реєстрації речових прав на нерухоме майно міської ради для здійснення контролю за виконанням умов контракту відповідно до наданих повноважень.

2.14. При призначенні Керівника може бути обумовлений строк випробування з метою перевірки його відповідності займаній посаді, крім випадків, коли відповідно до чинного законодавства випробування не встановлюється. Строк випробування визначається  розпорядженням міського голови та не може становити більше 3 місяців.

2.15. Умови контракту з Керівником може бути змінено за угодою сторін шляхом укладання додаткової угоди у письмовій формі, яка є невід’ємною його частиною.

         Проєкт додаткової угоди обов’язково погоджується у порядку, визначеному у пункті 2.6. цього Порядку.

2.16. Контракт за два місяці до закінчення строку дії може бути за угодою сторін продовжений на новий строк шляхом укладення додаткової угоди, що є невід’ємної частиною цього контракту, або шляхом укладання нового контракту, крім випадків призначення Керівника на конкурсній основі.

2.17. Підписана сторонами додаткова угода є підставою для видання розпорядження міського голови про продовження дії контракту на строк, визначений сторонами у додатковій угоді, який готує відділ персоналу міської ради.

2.18. Проєкти додаткової угоди та розпорядження міського голови про продовження дії контракту готує відділ персоналу міської ради.

2.19. У разі призначення виконуючого обов’язки Керівника з ним укладається строковий трудовий договір.

          Проєкт строкового трудового договору готується у порядку, визначеному для підготовки контракту.

                                                                                             (розділ 2. зі змінами, внесеними розпорядженням  міського голови від 22.12.2021 №566-р)

 3.Зміст контракту

3.1. У контракті передбачаються строки його дії, вимоги до ефективного використання та збереження майна, права, обов’язки та відповідальність сторін (у тому числі матеріальна), умови матеріального забезпечення й організації праці Керівника, умови розірвання контракту, соціально-побутові та інші умови, необхідні для виконання прийнятих сторонами на себе зобов’язань, з урахуванням галузевих особливостей та фінансового стану комунального підприємства, закладу, установи.

3.2. У контракті, крім загальних вимог, враховуються ефективність використання майна та прибутку. Враховуючи особливості виробництва, у контракті можуть бути передбачені й інші умови (вимоги).

3.3.У контракті обов’язково закріплюються умови щодо виконання комунальним підприємством, закладом, установою зобов’язань зі сплати податків, внесення інших обов’язкових платежів до бюджетів та своєчасності виплати заробітної плати працівникам чи дотримання погодженого графіка погашення відповідної заборгованості, обов’язкового складання, затвердження та виконання фінансових планів в порядку, визначеному рішенням виконавчого комітету міської ради.

3.4. Обов’язковими умовами контракту з Керівником комунального підприємства культури є виконання програми розвитку підприємства культури на один і п’ять років,  що розглядалися на засіданні конкурсної комісії.

3.5. Умови оплати праці Керівника визначаються у контракті й повинні встановлюватися у прямій залежності від результатів господарської діяльності комунального підприємства, закладу або установи.

      У контракті можуть бути визначені умови підвищення або зниження обумовленого розміру оплати праці, встановлення доплат і надбавок, премій, винагород за підсумками роботи.

  Система матеріального заохочення Керівника повинна сприяти досягненню довготермінових результатів господарської діяльності комунального підприємства, закладу, установи, встановленню прямої залежності між розмірами оплати праці та показниками, що характеризують виконання зобов’язань за контрактом.

3.6.  Тривалість відпустки Керівника не може бути меншою, ніж передбачено чинним законодавством. Погодження дати початку відпустки та її тривалість Керівник здійснює шляхом надання власноручно написаної заяви на ім’я міського голови та оформлюється власним наказом.

3.7.  У контракті можуть бути встановлені додаткові гарантії та компенсації у випадку дострокового припинення контракту з незалежних від Керівника причин.

3.8. При укладанні контракту сторони можуть передбачати додаткові пільги, не встановлені чинним законодавством, за рахунок власних коштів комунального підприємства, закладу, установи (виплата додаткової винагороди тощо).

3.9.  За умови припинення контракту у зв’язку з виходом керівника на пенсію або одержання ним трудового каліцтва можуть передбачатися виплати компенсацій, крім встановлених пенсій та виплат, пов’язаних з відшкодуванням заподіяної йому шкоди.

3.10. У контракті передбачено надання Керівнику повідомлення про права у сфері захисту персональних даних, володільця персональних даних, склад та зміст зібраних персональних даних, мету обробки та третіх осіб, яким можуть передаватися персональні дані.

3.11. У контракті, крім загальних умов, можуть передбачатися особливі умови.

 

4. Розірвання контракту та звільнення Керівника

4.1. Контракт з Керівником може бути розірваний на підставах, зазначених у контракті, та інших, передбачених чинним законодавством.

4.2. Розірвання контракту з ініціативи міського голови або Керівника повинно провадитися з урахуванням гарантій, встановлених чинним законодавством.

4.3. Міський голова розглядає питання про розірвання контракту з Керівником у таких випадках:

4.3.1. З ініціативи Керівника після отримання заяви, написаної ним власноручно, в якій обов’язково зазначається підстава звільнення.

         Заява вважається прийнятою після реєстрації у відділі персоналу міської ради.

4.3.2. З ініціативи міського голови на підставах, визначених у контракті, за поданням виконавчого органу міської ради, якому підпорядковано комунальне підприємство, заклад (установа).

4.4.  При розірванні контракту на підставах, встановлених у контракті, але не передбачених чинним законодавством, звільнення проводиться згідно з пунктом 8 статті 36 Кодексу законів про працю України.

4.5. Контракт підлягає розірванню достроково на вимогу Керівника за таких умов та підстав: в разі його хвороби або інвалідності, які перешкоджають виконанню роботи за контрактом; порушення роботодавцем законодавства про працю; невиконання чи неналежного виконання роботодавцем зобов’язань, передбачених контрактом, та з інших поважних причин. Звільнення у цьому разі проводиться відповідно до статті 39 Кодексу законів про працю України.

4.6. Проєкт розпорядження про звільнення Керівника готує відділ персоналу міської ради. 

4.7. Після закінчення строку дії контракту з Керівником припиняються трудові відносини. У разі укладання контракту на новий строк датою призначення Керівника має бути дата наступна після дати його звільнення.

4.8. Керівник, який припиняє діяльність, пов’язану з виконанням функцій місцевого самоврядування, подає декларацію, у встановленому Законом України «Про запобігання корупції» порядку.

 5. Матеріальне забезпечення Керівника

 5.1. Оплата праці та преміювання Керівника:

       -  комунального підприємства здійснюється відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 19.05.1999 №859 «Про умови і розміри оплати праці керівників підприємств, заснованих на державній, комунальній власності, та об’єднань державних підприємств» зі змінами;

     -  комунального закладу, установи здійснюється відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2002 №1298 «Про оплату праці працівників на основі Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери» зі змінами та інших нормативно-правових актів України.

5.2. При укладанні контракту з Керівником комунального підприємства міський голова встановлює розмір посадового окладу залежно від середньооблікової чисельності працівників в еквіваленті повної зайнятості за рік у кратності до мінімального посадового окладу (ставки) працівника основної професії згідно з показниками для визначення розміру посадового окладу керівника комунального підприємства міста (додаток 1 до Порядку) на підставі розрахунку, що додається до контракту.

     Коефіцієнт максимально допустимого розміру посадового окладу Керівника новоутвореного комунального підприємства або Керівника  комунального підприємства, яке не здійснювало діяльність, становить 3.

       У разі зміни чисельності працівників комунального підприємства, яка призвела до її переходу в інший діапазон показника середньооблікової чисельності працівників в еквіваленті повної зайнятості, розмір посадового окладу Керівника такого підприємства може визначатись на підставі відповідної чисельності за місяць, в якому відбулися зміни, у кратності до мінімального посадового окладу (ставки) працівника основної професії.

5.3. При укладанні контракту з Керівником комунального закладу, установи міський голова встановлює розмір посадового окладу, що визначається згідно з чинним законодавством на підставі розрахунку, що додається до контракту.

5.4. Розрахунок посадового окладу Керівника готується комунальним підприємством, закладом, установою з обов’язковим погодженням з керівником виконавчого органу міської ради, якому підпорядковано, заступником міського голови з питань діяльності виконавчих органів відповідно до розподілу обов’язків та директором департаменту економічного розвитку міської ради.

5.5. Розмір премії залежить від виконання затверджених фінансових показників діяльності, недопущення збиткової діяльності, заборгованості із виплати заробітної плати, забезпечення своєчасного внесення платежів до бюджетів усіх рівнів, ефективності використання комунального майна, недопущення нещасного випадку з вини комунального підприємства, виконання рішень міської ради та її виконавчого комітету, розпоряджень міського голови та розпорядчих актів виконавчих органів міської ради.

5.6. Преміювання Керівника здійснюється на підставі подання, затвердженого міським головою.

5.7. Подання на преміювання Керівника готується виконавчим органом міської ради, якому підпорядковано комунальне підприємство, заклад, установа, за формами згідно з додатками 2, 3 до Порядку, погоджується з департаментом економічного розвитку міської ради (для комунальних підприємств), департаментом комунальної власності, земельних відносин та реєстрації речових прав на нерухоме майно міської ради та заступником міського голови з питань діяльності виконавчих органів міської ради відповідно до розподілу обов’язків.

5.8.  Виконавчим органом міської ради, в підпорядкуванні якого знаходиться комунальне підприємство, пропонується розмір премії на підставі виробничих, фінансово-економічних показників діяльності, з урахуванням досягнень Керівника в управлінні, впровадження новітностей у роботі, заходів з енергозбереження, оновлення та поповнення матеріально-технічної бази, поширення ринку збуту послуг та інших позитивних досягнень в роботі підприємства, закладу або установи.

5.9. Виконавчим органом міської ради, якому підпорядковано комунальний заклад, установа, пропонується розмір премії та надбавки за складність, напруженість у роботі з урахуванням досягнень Керівника в управлінні комунальним закладом, установою, впровадження новітностей у роботі, заходів з енергозбереження, оновлення та поповнення матеріально-технічної бази, поширення ринку збуту послуг та інших позитивних досягнень в роботі комунального закладу (установи)

5.10. Департаментом економічного розвитку міської ради пропонується розмір премії Керівнику комунального підприємства відповідно до фінансових критеріїв, визначених додатком 4 до Порядку, на підставі затверджених рішенням виконавчого комітету міської ради форм щомісячної та щоквартальної звітності, показників виконання фінансового плану, затвердженого рішенням виконавчого комітету міської ради, та бухгалтерської звітності.

5.11. Департаментом комунальної власності, земельних відносин та реєстрації речових прав на нерухоме майно міської ради пропонується розмір премії Керівнику комунального підприємства, закладу, установи з урахуванням виконання вимог щодо ефективного управління та збереження майна.

5.12. Заступником міського голови з питань діяльності виконавчих органів міської ради пропонується розмір премії Керівнику комунального підприємства після пропозицій виконавчого органу міської ради, якому підпорядковано комунальне підприємство, з урахуванням пропозицій департаменту економічного розвитку міської ради (для комунальних підприємств) та департаменту комунальної власності, земельних відносин та реєстрації речових прав на нерухоме майно міської ради.

5.13. Заступником міського голови з питань діяльності виконавчих органів міської ради пропонується розмір премії та надбавки за складність, напруженість у роботі після встановлення відповідних відсотків виконавчим органом міської ради, якому підпорядковано комунальний заклад, установа.

       Подання на преміювання Керівника комунального підприємства надається на затвердження міському голові через відділ персоналу міської ради щоквартально до останнього числа, наступного за звітним.

5.14. Подання на преміювання Керівника комунального закладу, установи та встановлення йому надбавки за складність, напруженість у роботі надається на затвердження міському голові через відділ персоналу міської ради щомісяця до 25 числа.

5.15. На підставі затвердженого міським головою подання на преміювання видається наказ про преміювання Керівника по виконавчому органу міської ради, якому підпорядковано комунальне підприємство, заклад, установа. Копія наказу направляється до комунального підприємства, закладу, установи.

 

6. Прикінцеві положення

6.1. Спори між сторонами з трудових відносин розглядаються у порядку, встановленому чинним законодавством України.

6.2. При вирішенні питань, не визначених цим Порядком та умовами контракту, застосовуються норми чинного законодавства України.

6.3. При внесенні змін до трудового законодавства України та локальних нормативних актів контракти з Керівниками приводяться у відповідність з даними змінами у порядку, встановленому цим Порядком.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.